Osmanlı Medeniyeti oyun oldu

3 boyutlu strateji oyunu, bölümler halinde izleyicilerle buluşacak…

Türkiye Oyun Geliştirici Öğrenciler Grubu’nun geliştirdiği ve Osmanlı Devleti’nin 1402 yılından, yıkılışına kadar olan dönemini anlatan üç boyutlu strateji oyunu ”Osmanlı Medeniyeti” (Civilization of Ottoman), ”Episodic” tarzla (bölümler halinde) oyun severlerle buluşacak.

Oyuncular, ”Osmanlı Medeniyeti Fetret” adıyla 1402’de başlayacak oyunun ilk bölümünde, siyasi birliği sağlamaya çalışacak.

Civilization of Ottoman Proje Müdürü Gürcan Serbest, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Eylül 2008 yılında oluşturulan proje üzerindeki çalışmaların devam ettiğini, yaklaşık 700 yıllık şanlı Osmanlı tarihini tek bir oyuna sıkıştırarak sunmak istemedikleri için oyunu bölümler halinde oyuncularla buluşturmaya karar verdiklerini söyledi.

Oyunun, ”Osmanlı’nın kuruluşundan, yıkılışına kadar geçen uzun süreci işleyecek” temasını değiştirerek, ”episodic” tarzla oyun severlere sunacaklarını anlatan Serbest, ”Böylece şanlı tarihimizi teknoloji ve video oyunlarıyla ilgilenen 7’den 70’e herkes daha net bir şekilde anlayabilecek” dedi.

Oyun türü ve oynanış dinamiklerinde bir değişiklik söz konusu olmadığını belirten Serbest, ”Aldığımız karar, tarihimizin oyunculara aktarımındaki yüzeyselliği bertaraf etme amacını taşımaktadır. Osmanlı Medeniyeti’ne dair bir çok unsuru tecrübe etme ve aynı zamanda savaşları yaşama şansınız devam ediyor” diye konuştu.

”Osmanlı Medeniyeti” (Civilization of Ottoman) oyununun çıkacak ilk bölümünün ”Osmanlı Medeniyeti Fetret” adını taşıyacağını ifade eden Serbest, oyuncuların, 1402’de başlayacak olan oyunda siyasi birliği sağlamaya çalışacaklarını kaydetti.

OYUNUN TAMAMI ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞACAK 

Gürcan Serbest, oyunun ”Fetret”, ”Fetih” ve ”Çöküş” olmak üzere üç bölümden oluşacağını, üçüncü oyunun senaryo çalışmalarının halen devam ettiğini söyledi.

Serbest, oyunun ilk bölümünün Kasım 2011’de kullanıcı ile buluşacağını, strateji oyunu sevenlerin internet ve CD ortamında ”Osmanlı Medeniyeti” oyununa ulaşabileceklerini anlattı.

44 KİŞİLİK EKİP OYUNU GELİŞTİRMEYE DEVAM EDİYOR  

Serbest, daha önce 21 kişi olan oyun geliştirme ekibinin sayısının 44 kişiye yükseldiğini ve bu ekibin oyunu geliştirmeye devam ettiğini ifade etti.

”Osmanlı Medeniyeti” oyun geliştirme ekibine katılmak isteyenlerin sayısının her geçen gün arttığını anlatan Serbest, ekibe katılmak isteyenlerin ”http://www.civilizationofottoman.com” adresine başvuru yapabileceklerini söyledi.

”Osmanlı Medeniyeti” oyununu geliştirmeye başladıklarından beri, Osmanlı tarihini anlatan bir oyunun gerekliliğinin her fırsatta dile getirildiğini belirten Serbest, ”Bizim sektörde fark ettiğimiz şudur; insanlar yurt dışı yapımlardan ve bu oyunların sürekli İngilizce olmasından sıkılmış durumdalar. Bu oyunun hem tarihimizi ele alması hem de Türkçe olması takdir görüyor” dedi.

Serbest, oyuncuların ”Osmanlı Medeniyeti” oyununa birinci oyundan veya diğer serilerden başlayabileceklerini ifade ederek, ”Bunun amacı, 600 yıllık bir tarihi her konusu ile yüzeysel olarak değil, belli bir dönemi tüm detaylarıyla oyuncularımızla paylaşmak” diye konuştu.

OYUNUN SENARYOLARINA TARİHÇİLERDEN DESTEK 

Serbest, oyunun senaryo çalışmalarında tarih araştırmacılarından da destek aldıklarını söyledi.

”Fetret” devri hakkında okudukları Türk tarih kitapları dışında yabancı tarihçi ve yazarların Osmanlı tarihi hakkındaki görüşleri üzerine de fikir sahibi olmaya çalıştıklarını anlatan Serbest, ”Bizlerin tarihçilerimizden aldığımız destek, ilgili dönemin detayları ve bilinmeyenleri yönünde oluyor. Bizler araştırmalarımızla bir dönem hakkında fikir ve bilgi sahibi oluyoruz. Destek olan tarihçilerimize bu bilginin doğru olduğunu teyit ettiriyoruz” dedi.

”OSMANLI TARİHİYLE İLGİLİ EN DETAYLI STRATEJİ OYUNU”  

Gürcan Serbest, ”Osmanlı Medeniyeti” oyununun, Osmanlı tarihini konu alan en detaylı strateji oyunu olduğunu belirterek, şunları anlattı:

”Daha önce bir çok oyunda Osmanlı tarihi işlenmişti fakat hak ettiği değeri alamamıştı. Çıkan bazı yeni strateji oyunlarında, Osmanlı’nın barbar olarak bile gösterildiği oldu. Bu açıdan Osmanlı Medeniyeti oyununu, gerçek tarihimizi vatandaşlarımızdan ziyade yabancı ülkelerde de tanıtmak için iyi bir araç olarak görüyoruz.”

OYUN İÇİN OSMANLI HARİTALARI İNCELENDİ  

”Fetret” ya da ”Fasıla-i Saltanat” ismiyle inceledikleri devirde ilk önce ”Devlet-i Aliyye-i Osmaniye”nin o döneme ait haritalarını incelediklerini dile getiren Serbest, oyuna ilişkin şunları anlattı:

”Oyunun ilk bölümünün geçtiği Ankara Çubuk Ovası’nın arazisi, savaş detayları, asker türleri, asker sayıları, savaş pozisyonları gibi detayları, belli kaynaklardan inceledik. İsa Çelebi, Süleyman Çelebi, Musa Çelebi ve Mehmet Çelebi’nin hayatlarını araştırdık. Osmanlı’nın siyasi birliğini sağlayan Mehmet Çelebi’yi ana konu edinmenin doğru olacağına karar verdikten sonra araştırmalarımız bu yönde yoğunlaştı.

Ankara Savaşı’ndan Amasya’ya doğru çekilirken yolunu kesen Candaroğulları Beyliği’nin müfrezesini incelemeye çalıştık. Mehmet Çelebi’nin Tosya, Bolu ve Amasya yılları üzerine yoğunlaştık. Mehmet Çelebi’nin Kara Devletşah üzerine olan ani baskını inceledik ve Devlet Şah sonrası Mehmet Çelebi’nin Amasya dönemini de oyunumuza ekledik. Bütün çalışmalarımız ilk önce birer eskizden ibaret olarak önümüze geliyor, daha sonra uygun görülürse bu karakter, bina ve objelerin elle hazırlanmış eskizleri photoshop yardımıyla renklendirilerek bir konsept çalışma olarak modelcilerimizin önüne geliyorlar. Modelcilerimiz de bu objelerin önce yüksek yüzeyli daha sonra oyun için düşük yüzeyli çalışmalarını hazırlıyor ve biz de oyunumuza entegre ediyoruz.”

İLKLERİN OYUNU OLACAK 

”Piyonix” adlı yapay zeka motorunun, oyuncuların bilgisayara karşı oynadığı oyunlarla kendi kendine öğrenen ve her seferinde kendini daha da geliştirebilen bir yapay zeka motoru olduğunu belirten Serbest, ”Dünyada bu oyunu oynayan, tüm oyuncuların deneyimlerini ve başarı durumlarının ne olduğunu Stox’ta saklayarak bu birikimleri başarı oranlarına göre derleyerek kullanıcılara karşı kullanabilecek” dedi.

Serbest, oyunda kullandıkları ”Piyocix” adı verilen ”kader motoru” kavramının şu an dünyada bir ilk olduğunu, bu kavramın oyuna birçok yenilik getirdiğini belirtti.

”Kader motoru”nun oyunda farklı senaryolar üretmekle kalmadığını, oyundaki her bir karaktere bağımsız karakteristik özellikler kazandırdığını anlatan Serbest, ”Örneğin, bundan önceki benzer oyunlarda karakterlerde ömür kavramı yoktu. Bu oyunla beraber, her karakterin bir ömür kavramı olacak ve bu ömür kader motorundaki belli kaderlerle uzayıp kısalabilecek” diye konuştu. (AA)

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir